#개인활동/영어공부

[영어 공부] 영어 기사로 공부하기ㅣ반려동물, 산업 규모, 전문산업 영어로

whateverilike 2023. 4. 19. 09:48
728x90
반응형

 

 

 


주요 단어 >> 

시사 용어​____________________________

  • pet humanization 반려동물을 인간처럼 대우하고 대하는 사회적 현상

 

주요 영어 단어____________________________

  • in regard to ~에 관해서, ~에 대해서
  • a slew of = a number of, 많은
  • over the course of = during ~의 기간 동안
  • give rise to : ~을 야기하다

반응형


기사 원문 일부 >> 

  • Purchase records from 2019 to 2022 (  compiled by the big data center at major Korean card firm Shinhan Card ) / showed that ​② the average annual spending per person at  a slew of pet-related services or products -- such as animal hospitals, dog hotels, dog cafes, and dog salons --  recorded 353,000 won ($268) last year, the highest  in four years.
  • ​① 구매 기록에 대한 수식 구문으로, (신한카드의 빅데이터 센터에서 산출된) 구매 기록
  • ② show에 대한 목적어로 뒤에 S + V 구문이 나와 that으로 연결, 그중 주어 부분
  • ③ 다양한 (반려동물과 관련된 서비스와 제품들)
  • ④ show의 목적어 구문 중 동사. ~를 기록했다
  • ⑤ 4년 "중"에 가장 높다. 만약 특정 시점이라면 전치사 for 사용
  • ex) This figure is the highest for March.

 

 

 

 

  • The number comes / as ① the data indicated that ② the average annual card spending per person on the pet market ③ had continuously increased ④ over the course of four years, from 262,000 won in 2019, 283,000 won in 2020 to 313,000 won in 2021.
  • 자료의 출처 설명으로 ① 이 데이터가 내용을 지칭하면서부터다~
  • ② 특정 부문에 대한 소비를 나타낼 때 전치사 on
  • rf) spend + 목적어 + on이 전치사가맞는데, 위의 문장에서는 spend at을 씀. 왜?
  • ③ as 이후 분사 구문의 동사 부분.
  • 과거분사 + p.p : 과거부터 과거까지 계속해서 영향을 미친 것이기 때문에 과거분사 + p.p, 현재에는 영향 X

 


 

 

 

 

  • (생략) and facilities (  specializing in providing dog bath services and dog cafes )  had also soared  by 144 percent and 50 percent,  respectively, last year.
  • ① facilities를 수식하는 분사구문, ~를 전문적으로 하는 시설
  • * specialize in ~ing : ~를 전문화하다
  • ② 더 먼 과거부터 과거까지의 증가율이기 때문에 과거분사 + p.p 사용
  • ③ increase by : ~만큼 증가함. 144% 퍼센트 증가함
  • ④ 각각 증가 → facilities providing dog bath services는 144%, dog cafes는 50% 증가함

 

 

 

  • "The boom in nation's pet industry ① follows the 'pet humanization' trend, ② where people ③ consider pets as their families. The trend ④ comes / as people are increasingly giving up marriage and childbirth," said Lee Eun-hee, a consumer science professor at Inha University.
  • ① pet humanization을 따라간다. 그 트렌드를 답습
  • ② , where 은 계속적 용법으로 and that is~ 처럼 해석하면 됨
  • ③ consider + 목적어 + 목적보어 (형용사, 명사) : consider pets their families라고도 가능.
  • ④ A come(s) / as + S + V : ~로 나타나다. A가 나타나게 된 배경 설명(S가 V하면서 나타남).

 

 

 

 

  • "The 'pet humanization trend' is ① giving rise to new speicialized business fields such as dog salons in the pet industry, and, people ② are constantly provided with new opportunity to spend money for their pets. In regard to this, we fully ③ expect Korea's pet market to expand in value and size for years to come," she added.
  • ① give rise to + 명사 : 특화된 비즈니스 분야
  • ② 인간이 돈 쓸 기회는 제공 "받는" 중이라 수동태.
  • provide 사람 with 물건 / provide 물건 for 사람
  • ③ expect 목적어 to 동사 :목적어가 동사하는 것을 기대/예상한다.
  • → 한국 반려동물 시장이 가치와 규모 측면에서 확장될 것을 예상한다.

 

 

 

 

 


The bottom line >> 

The annual spending per person on a slew of pet-related servicese and products had increased and the pet humanization trend that people consider their pets as families due to giving up marriage and childbirth is giving rise new speicialized business fields and the expansion of pet market in its size and value.

 

 

 

 

 

 

728x90
반응형